Etusivu       >       Blogi       >       

Miten syntyi Herttala?

20.10.2020

Klassinen kysymys, mitä tykkäsit leikkiä lapsena? Tätä kysytään usein, kun puhutaan intohimosta sekä työstä ja etenkin silloin kun nämä kaksi halutaan yhdistää. Arvaatteko mitä vastasin?

No kauppaa tietenkin, se oli pikku Sannasta parasta! Usein taisin ilman sen kummempaa demokratiaa päättää olevani myyjä ja roolit kanssaleikkijöille oli jaettu nopeasti. Kauppaleikin paras vaihe oli kaupan pystytys ja silloin jo tykkäsin asiakkaitteni palvelusta, mutta pitkään ei samalla kaavalla menty. Säännöllisesti kauppa vaihtoi paikkaa, joskus pidettiin teemapäiviä ja joku versio kauppa-autostakin taisi toisinaan olla mukana. 

Onko se suunniteltua, pitkäjänteisen työn tulosta ja lapsuuden haaveiden toteuttamista, että minulla on nyt oma kauppa? Rehellisesti, ei pätkääkään. Perusluonteeltani olen kyllä sinnikäs ja päämäärätietoinen mutta se, miten päädyin perustamaan oman kaupan on enemmänkin outo sattuma. 

2017 olin äitiyslomalla kahden lapseni kanssa ja päätin etten palaisi enää edelliseen työhöni kauneudenhoitoalalle. Olin juuri valmistunut visualistiksi ja samoihin aikoihin palasin takasin Jyväskylään asuttuani pitkään poissa. Tuossa hetkessä koin, että minulla on ”puhdas pöytä” ja voin tehdä mitä vain haluan, kun taas huonoimpina päivinä tuntui, kun olisin ”tyhjän päällä”.  En ollut hyvä sietämään tätä, joten halusin palata töihin suunniteltua aikaisemmin. Ja melkeinpä heti sen päätöksen jälkeen kuin pyynnöstä, entinen koulukaverini (Etalle terkkuja <3) ehdotti hiekkalaatikon reunalla että ”pitäisikö tehdä jotain bisnestä yhdessä?” Vastasin ” Joo tehdään vain. Mitäs me aletaan tekemään?” Kaveri halusi putiikin ja minä halusin palvelut sekä tapahtumat ja näistä lähtökohdista syntyi Herttala! Ystäväni jäi melko pian hommasta pois, mutta minä halusin jatkaa.

Matka on ollut enimmäkseen upea ja mahtava, välillä ihan kauhea ja ilkeä mutta samalla myös äärettömän kasvattava ja antoisia. Kaikkien mutkien ja mäkien kautta VIHDOIN voin sanoa, että rakastan tätä! 

Nyt, vuonna 2020 Herttala on pieni putiikki sekä verkkokauppa, päätuotteena on second hand-vaatteet ja uutuutena tyylipalvelut. Lapsuuden ajoilta sama innostus kauppaan on edelleen, asiakkaiden palvelusta sytyn enemmän kun silloin ja melkein yhtä huonosti kestän, jos tilanne pysyy samana pitkään. Sattumaa tai ei, mutta onnekas olen, kun saan päivittäin tehdä jotain mistä nautin. 

Ihana kun olet löytänyt sivuilleni, toivottavasti viihdyit!

Rakkaudella / Sanna Herttalasta.

Suosituimmat haut

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 11.3.2018 alkaen.

Verkkokauppa ja tilaaminen

Herttalassa Oy
Yliopistonkatu 8
40100 Jyväskylä

044 2401 518
posti@herttala.fi
www.herttala.fi
2811033-2

Herttalassa Oy (y-tunnus 2811033-2) myy verkkokaupan tuotteita Suomessa. Tuotteet toimitetaan mahdollisimman pian, viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa tilauksestasi. Lähetämme sinulle viestiä toimituksen etenemisestä. Toimitus lähimpään postipisteeseen.

  • Postipaketti 6,50€
  • Nouto putiikista
  • Yli 100 €:n tilaukset ilman toimituskuluja
  • Ostosten minimitilaussumma on 10 €

Voit halutessasi myös noutaa lähetyksen putiikilta osoitteesta: Yliopistonkatu 8, 40100 Jyväskylä. Olemme avoinna perjantaisin klo 11-18 sekä lauantaisin klo 11-14. Lähetämme sinulle sähköpostiviestin, kun tilauksesi on valmiina noudettavaksi. Noudathan lähetyksesi viikon kuluessa ilmoituksesta. Herttala on suomalainen yritys, mihin kuuluu myös kivijalkamyymälä sekä Herttala tuotemerkki.

Maksaminen ja maksutavat

Paytrail

Verkkopankkimaksut, korttimaksut sekä MobilePay.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä Puhelin: 020 718 1830 www.paytrail.com

Klarna

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Herttala yleiset ehdot.

Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun puh. 09 425 99770 (ark. klo 9:00-18:00) tai asiakaspalvelu@klarna.fi.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Herttalassa Oy
Yliopistonkatu 8
40100 Jyväskylä

044 2401 518
posti@herttala.fi
www.herttala.fi
2811033-2

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Toimitukset lähetään kuitenkin aina mahdollisimman pian ja kahden arkipäivän kuluessa. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen. Poikkeuksena loma-ajat, joista ilmoitetaan erikseen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Palautusoikeus

Jos et ole tyytyväinen tuotteeseen, voit palauttaa sen 14 vrk:n kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä pakkauksissaan. Mahdollisten hintamerkintöjen ja tuoteohjeiden tulee olla kiinnitettyinä tuotteisiin. Tuote tulee pakata huolellisesti alkuperäisiin pakkausmateriaaleihin. 

Tuotteen ostaja maksaa palautuksesta aiheutuvat kulut. Lähetämme tilauksen mukana palautuslomakkeen, mutta sinun tulee olla erikseen palautuksesta yhteydessä asiakaspalveluumme, posti@herttala.fi, josta saat lisäohjeet palautusta varten.  Mahdollisessa reklamaatiotilanteessa pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme: posti@herttala.fi tai 0442401518. Mikäli alkuperäinen tilaus toimitettiin sinulle ilman postikuluja tilauksen ylittäessä 100€ ja palautuksen jälkeen tilauksen arvo jää alle 100€, niin vähennämme palautettavasta summasta postikulun 6,50€.  

Postista noutamatta jätetyt lähetykset

Noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Veloitamme posti- ja käsittelykuluja 15€ noutamatta jätetyistä lähetyksistä.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Ota yhteyttä

Lisätietoja tuotteista tai vastauksia kysymyksiisi saat laittamalla meille sähköpostia posti@herttala.fi tai soittamalla 0442401518. Autamme sinua mielellämme.

Putiikki

Herttalan tuotteet nähtävillä myös putiikilla Jyväskylässä, Yliopistonkatu 8, avoinna pe klo 11-18 ja la 11-14.  Lämpimästi tervetuloa!

Herttala, Yliopistonkatu 8, 40100 Jyväskylä

Voittomarginaalijärjestelmä – käytetyt tavarat, second hand-tuotteiden myyntihinta ei sisällä vähennettävää veroa.


Pidätämme oikeudet toimitusehtojen muuttamiseen.